Dienstag, 14. Oktober 2014

Petit Rose Dress

Hello everyone!

My semester ended and I made a lolita inspired collection. It was fun to draw so many dresses and kodona-inspired things. <3

We also had to sew one outfit from our collection and I wanted to share my dress 
( ´ ▽ ` )ノ


 This time, I wanted to try a dress with a corsage inside. 
It was a bit tricky and my teacher don't wanted me to use steel bones, so I had to use plastic... (⇀‸↼‶)
(I will sew a dress with something like that again, but with steel!( •̀ω•́ )σ )


Side - The fabric can be gathered or you can let it fall down

back - this is supposed to be open a bit, but my doll is a bit tooo thin <(¬_¬<)

Now I am thinking, if I should sew more dresses from my collection? 
It would be nice to have the "real thing" instead of the drafts & illustrations.

Kommentare:

  1. War das der Grinch mit den Plastikstäben? Keiner meiner Dozenten hätte die Dinger freiweillig genommen, die hätte alle auf Metall bestanden -.-
    Aber ist sehr schön geworden :) Wenn du die Zeit hast, näh die anderen Sachen, macht sich später super im Portfolio wenn man eine Kollektion umgesetzt hat (wobei du da glaube ich eh genug Material für hast^^)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja, ich denke sie hat es nur gut gemeint. Man ist ja heutzutage nichts "unbequemes" mehr gewohnt.
      Momentan versuche ich mich daran einige Teile aus der Kollektion rauszusuchen, vielleicht kann ich das ja produzieren lassen :3

      Löschen